Ponad 17 mln osób odwiedziło serwis pacjent.gov.pl
Pandemia koronawirusa uświadomiła pacjentom, nie tylko zalety płynące z e-usług, ale także ich niezbędność w systemie ochrony zdrowia. Bez e-recepty, e-skierowania, e-wizyty i teleporady oraz aplikacji: Internetowe Konto Pacjenta i gabinet.gov.pl, system ochrony zdrowia nie byłby w stanie funkcjonować. To wszystko sprawiło, że zainteresowanie e-usługami oraz serwisem z nimi powiązanym, tj. pacjent.gov.pl zdecydowanie wzrosło - poinformowało Centrum e-Zdrowia.
W okresie od stycznia do grudnia 2020 r. na stronę pacjent.gov.pl weszło ponad 17 mln użytkowników wobec 1,5 mln osób w 2019 r. To rekordowy przyrost. Warto podkreślić, że prawie 6 mln użytkowników powróciło do serwisu ponownie (25 proc.).
Do najczęściej odwiedzanych podstron serwisu należą: „Internetowe Konto Pacjenta” – prawie 8 mln. Na drugim miejscu jest podstrona „e-recepta” – odwiedza ją ponad 4 mln użytkowników. Na trzecim miejscu plasuje się podstrona „koronawirus” z wynikiem – 2,5 mln odsłon.
Tak duży wzrost liczby użytkowników serwisu pacjent.gov.pl oraz Internetowego Konta Pacjenta przekłada się na popularność obu serwisów.
>>>ZOBACZ TEŻ: Wystawiaj e-skierowania w Gabinecie drWidget
Najbardziej znanym serwisem medycznym jest pacjent.gov.pl – aż 37 proc. badanych deklaruje jego znajomość. Serwis zanotował wzrost o 6 punktów procentowych w stosunku do poprzedniego badania z kwietnia 2020 r.
Drugim najbardziej znanym serwisem jest Internetowe Konto Pacjenta, bezpłatna aplikacja Ministerstwa Zdrowia dostępna na pacjent.gov.pl. Jej znajomość deklaruje 31 proc. ankietowanych.
Źródło: Centrum e-Zdrowia
Liczba wyświetleń:
1 057
Skomentuj