Ostrzeżenie!

Wejście do serwisu dla lekarzy i farmaceutów wymaga potwierdzenia oświadczenia widocznego na stronie. Jeśli nie spełniasz wymienionych warunków, kliknij przycisk Pomiń .

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem

Ruszyła druga odsłona ogólnopolskiej kampanii promującej IKP i cyfrowe usługi w ochronie zdrowia [WIDEO]

O tym, jak łatwo skorzystać z elektronicznego skierowania i e-wizyty, opowiada kampania edukacyjna Ministerstwa Zdrowia i Centrum e-Zdrowia, promująca bezpłatną aplikację – Internetowe Konto Pacjenta (IKP), dostępną na portalu pacjent.gov.pl.

Kampania „Internetowe Konto Pacjenta. I łatwo, i wygodnie, i bezpiecznie … IKP” to kontynuacja działań edukacyjno-informacyjnych z 2019 roku. Na tegoroczną edycję składają się dwie niezależne koncepcje kreatywne, wzajemnie się uzupełniające – do telewizji i radia oraz do internetu.

Kampania telewizyjna oraz radiowa, pod hasłem „Doskonale się rozumiemy”, ma przede wszystkim budować świadomość czym jest Internetowe Konto Pacjenta oraz nowe, cyfrowe usługi z nim powiązane: e-skierowanie oraz e-wizyta. Natomiast kampania online, pod hasłem „Paradoksy”, ma zachęcić Polaków do logowania się na Internetowym Koncie Pacjenta, by w sposób optymalny korzystać ze wszystkich e-usług dostępnych w zdrowiu.

– Internetowe Konto Pacjenta to centrum dowodzenia sprawami zdrowotnymi każdego z nas – mamy do niego dostęp 24 godziny na dobę, bez konieczności wychodzenia z domu. Pozwala zaoszczędzić czas i uporządkować wiele spraw związanych ze zdrowiem. Cały czas także się rozwija. Dodawane są nowe funkcjonalności. Przykładowo, pod koniec tego tygodnia, na naszym koncie, obok już istniejącej informacji o wyniku testu na obecność koronawirusa, pojawi się informacja o pobycie na kwarantannie lub w izolacji domowej. Mam nadzieję, że wszystko to przekona Polaków do aktywnego z niego korzystania. I w niedługim czasie IKP stanie się naszą codzienności, tak jak bankowość elektroniczna – mówi Agnieszka Kister, dyrektor Centrum e-Zdrowia.

Za kreację i reżyserię tegorocznej kampanii odpowiedzialni są ci sami twórcy, co w ubiegłym roku - reżyser Xawery Żuławski oraz Cezary Zieliński, scenarzysta. Produkcję spotów zrealizowało studio Orient Film.

– Projektując kampanię koncentrowaliśmy się na potrzebach konkretnych grup: młodych rodzicach, osobach chorych przewlekle, dorosłych dzieciach, opiekujących się starszymi rodzicami i aktywnych seniorach. Dlatego w kampanii wykorzystaliśmy zróżnicowane formaty reklamowe i kanały komunikacji, a całość kreacji oparliśmy na insighcie konsumenckim, wykorzystującym doświadczenia bliskie tym właśnie grupom odbiorców. Jestem przekonana, że to pozwoli dostrzec analogię do własnego życia i utożsamić się z przekazem – wyjaśnia Agata Kurek-Stec, dyrektor departamentu komunikacji w Centrum e-Zdrowia.

Na kampanię telewizyjną składają się – podobnie, jak w poprzedniej odsłonie – dwa spoty 30 sekundowe: „Urodziny” – skierowany do grupy docelowej 25+ oraz „Rowerek”, dedykowany seniorom. W tym roku popularyzowane są nowe cyfrowe usługi: e-skierowanie oraz e-wizyta. Oba spoty pokazują, z jaką łatwością można zarządzać sprawami zdrowotnymi swoimi oraz swojej rodziny oraz jak to może ułatwić życie.

– W spotach wystąpili bohaterowie znani z zeszłorocznych filmów – opowiada Cezary Zieliński, autor scenariusza kampanii. – W ubiegłym roku „walczyli” oni z niesfornymi receptami, które skutecznie uprzykrzały im życie. W tym roku są już bardziej doświadczeni, znają e-receptę, a na temat Internetowego Konta Pacjenta wiedzą sporo, dlatego w idei kreatywnej postanowiliśmy wejść w ich głowy. Nasi bohaterowie doskonale się rozumieją, dosłownie czytają sobie w myślach – dodaje.

– Chcemy szeroko podnosić temat świadomego korzystania z cyfrowych usług w ochronie zdrowia. Stąd nasza obecność nie tylko w tradycyjnych mediach, ale też w internecie. Kampania internetowa nie mówi o konkretnych usługach, ale o tym, co dla ludzi jest ważne: szybkość, bezpieczeństwo, święty spokój, wygoda, czy łatwy dostęp do informacji o zdrowiu z dowolnego miejsca i o dowolnej porze. I mówiąc o tym językiem paradoksów łamiemy konwencję spotów zdrowotnych, kładąc nacisk na wzbudzenie zaciekawienia i zaangażowania. W naszej kampanii niemożliwe staje się możliwe, trzeba się tylko zalogować na Internetowe Konto Pacjenta – mówi Agata Kurek-Stec.

Spoty są emitowane w trzech największych stacjach telewizyjnych ( POLSAT, TVN oraz TVP) oraz dwóch sieciach radiowych (EUROZET, TIME) od początku października do połowy listopada. Kampanię online można zobaczyć do końca listopada na największych portalach internetowych oraz kanałach YouTube i Facebook.


Źródło: Centrum e-Zdrowia

Chcesz być na bieżąco z cyfryzacją ochrony zdrowia w Polsce? Obserwuj stronę Gabinet drWidget na Facebooku: www.facebook.com/Gabinet.drWidget

 

Liczba wyświetleń:

1 002

Skomentuj

Nowe szablony dawkowania leków proponowane przez informatyków Centrum e-Zdrowia zagrażają zarówno pacjentom, jak i lekarzom – alarmują w piśmie do Minister Zdrowia Izabeli Leszczyny lekarze Porozumienia Pracodawców Ochrony Zdrowia. – Nie do przyjęcia...
Służby Narodowego Funduszu Zdrowia zajmujące się bezpieczeństwem informatycznym wykryły wzmożoną aktywność systemu informatycznego dwóch podmiotów medycznych. Chodzi o wysyłanie zapytań do bazy eWUŚ. Zapytania nie dotyczyły danych medycznych. Sprawą...
Wygodny dostęp do obszernych baz informacji medycznych zapewnia Ci widok główny aplikacji oraz widok przeprowadzania wizyty. O jakich konkretnie bazach mowa? Zajrzyj do artykułu i sprawdź! W MyDr EDM bazy informacji medycznych masz zawsze pod ręką -...
15-16 września, Warszawa NIL IN, Sieci Lekarzy Innowatorów Naczelnej Izby Lekarskiej zaprasza na spotkanie liderów tworzących przyszłość opieki zdrowotnej. Najważniejsze wydarzenie samorządu lekarskiego poświęcone innowacji w systemie opieki...