Ostrzeżenie!

Wejście do serwisu dla lekarzy i farmaceutów wymaga potwierdzenia oświadczenia widocznego na stronie. Jeśli nie spełniasz wymienionych warunków, kliknij przycisk Pomiń .

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem

Rusza pilotaż programu E-SPIROMETR

27 stycznia uruchomiony został nabór placówek POZ oraz AOS do pilotażowego programu w zakresie wykorzystania elektronicznych spirometrów w podstawowej opiece zdrowotnej oraz ambulatoryjnej opiece specjalistycznej.

Zainteresowane placówki POZ oraz AOS mogą składać wnioski do 28 lutego br. Pilotaż obejmie tysiąc pełnoletnich pacjentów po przebytym zakażeniu wirusem SARS-CoV-2, ze stwierdzonymi zaburzeniami poziomu saturacji i tętna, w celu wykrywania potencjalnych zaburzeń czynności płuc, którzy kontynuują leczenie w poradni gruźlica i choroba płuc.

Placówki POZ, które mają zawartą umowę z NFZ w zakresie świadczenia lekarza POZ lub AOS w zakresie świadczeń gruźlica i choroba płuc, zainteresowane udziałem w programie pilotażowym, powinny złożyć wniosek za pośrednictwem Platformy Obsługi Projektów Inwestycyjnych (POPI), znajdującej się pod adresem: e-inwestycje.mz.gov.pl.

Dostęp do platformy wymaga założenia konta poprzez profil zaufany. Natomiast do złożenia wniosku należy dodatkowo posiadać kwalifikowany podpis elektroniczny.

Pytania dotyczące naboru należy kierować na adres spirometry@mz.gov.pl.

Nabór będzie prowadzony do wyczerpania puli 1000 spirometrów elektronicznych w ramach pilotażu. Ministerstwo Zdrowia przewiduje możliwość wyboru placówek z całego kraju, przy uwzględnieniu kolejności zgłoszeń i pod warunkiem wypełnienia formularza zawierającego listę pacjentów spełniających kryteria programu.

Placówki, które zostaną zakwalifikowane do programu, otrzymają spirometry elektroniczne, które następnie udostępnią pacjentom do przeprowadzenia badanie w sposób zdalny, w celu wykrywania potencjalnych zaburzeń czynności płuc.

Do działań finansowanych w ramach powierzonego grantu należy przeprowadzenie badań z użyciem spirometru elektronicznego oraz wypełnienie ankiety za pośrednictwem platformy DOM.

Program wykorzystania spirometrów w telemedycynie został wprowadzony na podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 31 grudnia 2021 r. w sprawie programu pilotażowego w zakresie wykorzystania elektronicznych spirometrów w podstawowej opiece zdrowotnej i ambulatoryjnej opiece specjalistycznej.

Program będzie realizowany w trzech etapach (zakwalifikowanie placówek POZ do programu, wykonywanie świadczeń z wykorzystaniem spirometrów elektronicznych oraz ewaluacja programu pilotażowego).

Realizacja projektów  potrwa 6 miesięcy i zakończy się nie później niż 14 września 2022 r. Program E-SPIROMETR powstał w ramach programu Domowej Opieki Medycznej.

 

Źródło: Ministerstwo Zdrowia

Liczba wyświetleń:

1 116

Skomentuj

Służby Narodowego Funduszu Zdrowia zajmujące się bezpieczeństwem informatycznym wykryły wzmożoną aktywność systemu informatycznego dwóch podmiotów medycznych. Chodzi o wysyłanie zapytań do bazy eWUŚ. Zapytania nie dotyczyły danych medycznych. Sprawą...
Minister Zdrowia informuje, że związku z nowymi zasadami wystawiania i realizacji tzw. „recept rocznych”, które zostały wprowadzone ustawą z dnia 17 sierpnia 2023 r. o zmianie ustawy o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia...
Wygodny dostęp do obszernych baz informacji medycznych zapewnia Ci widok główny aplikacji oraz widok przeprowadzania wizyty. O jakich konkretnie bazach mowa? Zajrzyj do artykułu i sprawdź! W MyDr EDM bazy informacji medycznych masz zawsze pod ręką -...
15-16 września, Warszawa NIL IN, Sieci Lekarzy Innowatorów Naczelnej Izby Lekarskiej zaprasza na spotkanie liderów tworzących przyszłość opieki zdrowotnej. Najważniejsze wydarzenie samorządu lekarskiego poświęcone innowacji w systemie opieki...