W sierpniu wystawiono ponad 2 mln e-recept
W sierpniu do e-recepty dołączyły kolejne 684 podmioty lecznicze. Liderem miesiąca jest województwo śląskie – tu pierwsze e-recepty pacjenci otrzymali w 98 podmiotach leczniczych.
Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia poinformowało, że średnia dzienna liczba e-recept wyniosła ponad 100 tys. (w dni robocze od poniedziałku do piątku). Tylko w sierpniu wystawionych zostało ponad 2 mln e-recept.
Od początku roku ponad 14 000 lekarzy z blisko 6 000 placówek wystawiło 5,8 mln elektronicznych dokumentów. E-recepty można otrzymać już w 1278 miejscowościach.
Miasta z największą liczbą e-recept to: Warszawa, Siedlce, Szczecin, Lublin, Bydgoszcz, Tarnów, Poznań, Mińsk Mazowiecki, Kraków i Gdańsk.
Od stycznia 2020 roku, poza wskazanymi w przepisach wyjątkami, w obiegu mają pozostać wyłącznie recepty wystawione w postaci elektronicznej. Zdaniem resortu zdrowia, wraz z e-receptą znika problem nieczytelnych recept. Farmaceuci unikają problemów z ich realizacją, a pacjenci nie muszą wracać do lekarzy z prośbą o korektę. E-recepta oszczędzi też wielu wizyt przewlekle chorym, cyklicznie zgłaszającym się do lekarzy z prośbą o wypisanie kolejnej recepty na stale przyjmowane leki.
Ministerstwo Zdrowia rozpoczęło również kampanię informacyjno-edukacyjną na temat korzyści związanych z e-receptą i zalet Internetowego Konta Pacjenta. Akcja realizowana jest w pociągach PKP Intercity, salach obsługi klientów w Wojewódzkich Oddziałach NFZ oraz internecie.
"Dokładamy starań, aby nasze działania uwzględniały perspektywę pacjentów. Zdecydowaliśmy o wyborze ekranów LCD w pociągach kursujących na najbardziej atrakcyjnych turystycznie trasach (Gdańsk, Zakopane, Wrocław). Średnia długość podróży wynosi 4 godziny. To zapewnia dotarcie z przekazem do dużego i precyzyjnie zdefiniowanego audytorium w grupie osób mobilnych. Zdecydowaliśmy się na ostatnie tygodnie wakacji, aby przekaz trafił do zwiększonej grupy podróżnych, którzy wracają z dłuższych urlopów albo korzystają z weekendów sierpniowych. Zabawny scenariusz i sympatyczny bohater animacji z pewnością przyciągnie uwagę pasażerów, a treści – pomimo, że instruktażowe – będą łatwo i chętnie zapamiętane. To dotarcie zarówno efektywne, jak i efektowne" – uważa Agata Kurek-Stec, Kierownik zespołu komunikacji projekt e-zdrowie (P1).
Źródło: CSIOZ | Ministerstwo Zdrowia
Liczba wyświetleń:
1 193
Skomentuj