Ostrzeżenie!

Wejście do serwisu dla lekarzy i farmaceutów wymaga potwierdzenia oświadczenia widocznego na stronie. Jeśli nie spełniasz wymienionych warunków, kliknij przycisk Pomiń .

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem

Wystawiaj e-recepty i e-zwolnienia w Gabinecie drWidget

Już teraz Twoim obowiązkiem jest wystawianie e-zwolnień, a od 1 stycznia 2020 r. – również e-recept. W rzetelnym wywiązywaniu się z ustawowych wymogów, związanych z cyfryzacją służby zdrowia, pomoże Ci Gabinet drWidget.

Elektroniczne recepty i zwolnienia wymagają autoryzacji, której możesz dokonać przy użyciu podpisu kwalifikowanego albo certyfikatu ZUS. Ta druga opcja jest całkowicie darmowa, dlatego warto się nią zainteresować. Certyfikat wyrabia się w bardzo szybki i prosty sposób. Wystarczy założyć profil w portalu PUE ZUS i wysłać z niego wniosek o wydanie certyfikatu. Będzie gotowy po kilku minutach, o czym lekarz zostanie powiadomiony mailem lub SMS-em. Certyfikat jest ważny 5 lat.

Aby dodać do Gabinetu drWidget posiadany certyfikat, należy przejść do edycji profilu, zakładki „Narzędzia wizyty”, rubryki „Podpis elektroniczny”. Tam użytkownik przypisze certyfikat do konkretnych czynności – podpisywania archiwizowanych wizyt, podpisywania e-recept i e-zwolnień.

Przed przystąpieniem do wystawiania e-recept, lekarz musi jeszcze złożyć wniosek o dostęp do Systemu P1 na stronie Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą. Należy postępować zgodnie z instrukcją podaną tutaj. Kolejny krok to uzupełnienie w Gabinecie drWidget, na podstawie danych otrzymanych z CSIOZ, węzła OID usługodawcy, certyfikatu TLS oraz WSS (z poziomu administracji, zakładka „Zarządzaj”, „Połączenie z P1”).

Po wykonaniu wyżej wymienionych czynności można już wystawiać e-recepty i e-zwolnienia! W tym celu należy skorzystać z modułu „Recepty” bądź „Zwolnienia ZUS” podczas przeprowadzania wizyty w Gabinecie drWidget.

W razie pytań skontaktuj się z naszym działem pomocy technicznej: telefonicznie 33 445 43 45, mailowo kontakt@drw.pl lub na czacie dostępnym w programie po zalogowaniu.

Liczba wyświetleń:

425

Skomentuj

Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia informuje, że z dniem 30 września br. w ramach systemu Rejestr Asystentów Medycznych (RAM) udostępniona zostanie nowa funkcjonalność, która umożliwi lekarzom upoważnienie asystentów medycznych do...
Stu radomskich seniorów otrzyma wkrótce opaski monitorujące stan zdrowia. Miasto przystąpiło do pilotażowego programu obejmującego dostawę opasek oraz zapewnienie całodobowej teleopieki. – To bardzo ważny element naszej polityki senioralnej....
Jest to możliwe dzięki nowej usłudze VIP dostępnej w Gabinecie drWidget. Zsynchronizuj kalendarz z programu ze swoim prywatnym Kalendarzem Google (albo Apple Calendar, albo Microsoft Outlook) i bądź zawsze na bieżąco z grafikiem wizyt pacjentów....
Sopot, 19 – 20 września Cyfrowa transformacja i nabierająca tempa globalizacja opieki zdrowotnej oraz główne wyzwania i zadania, przed jakimi stoi system ochrony zdrowia w Polsce to tematy czwartej edycji międzynarodowej konferencji Forum...