Ostrzeżenie!

Wejście do serwisu dla lekarzy i farmaceutów wymaga potwierdzenia oświadczenia widocznego na stronie. Jeśli nie spełniasz wymienionych warunków, kliknij przycisk Pomiń .

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem

Wystawiaj e-recepty i e-zwolnienia w Gabinecie drWidget

Już teraz Twoim obowiązkiem jest wystawianie e-zwolnień, a od 8 stycznia 2020 r. – również e-recept. W rzetelnym wywiązywaniu się z ustawowych wymogów, związanych z cyfryzacją służby zdrowia, pomoże Ci Gabinet drWidget.

Elektroniczne recepty i zwolnienia wymagają autoryzacji, której możesz dokonać przy użyciu podpisu kwalifikowanego albo certyfikatu ZUS. Ta druga opcja jest całkowicie darmowa, dlatego warto się nią zainteresować. Certyfikat wyrabia się w bardzo szybki i prosty sposób. Wystarczy założyć profil w portalu PUE ZUS i wysłać z niego wniosek o wydanie certyfikatu. Będzie gotowy po kilku minutach, o czym lekarz zostanie powiadomiony mailem lub SMS-em. Certyfikat jest ważny 5 lat.

Aby dodać do Gabinetu drWidget posiadany certyfikat, należy przejść do edycji profilu, zakładki „Narzędzia wizyty”, rubryki „Podpis elektroniczny”. Tam użytkownik przypisze certyfikat do konkretnych czynności – podpisywania archiwizowanych wizyt, podpisywania e-recept i e-zwolnień.

Przed przystąpieniem do wystawiania e-recept, lekarz musi jeszcze złożyć wniosek o dostęp do Systemu P1 na stronie Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą. Należy postępować zgodnie z instrukcją podaną tutaj. Kolejny krok to uzupełnienie w Gabinecie drWidget, na podstawie danych otrzymanych z CSIOZ, węzła OID usługodawcy, certyfikatu TLS oraz WSS (z poziomu administracji, zakładka „Zarządzaj”, „Połączenie z P1”).

Po wykonaniu wyżej wymienionych czynności można już wystawiać e-recepty i e-zwolnienia! W tym celu należy skorzystać z modułu „Recepty” bądź „Zwolnienia ZUS” podczas przeprowadzania wizyty w Gabinecie drWidget.

W razie pytań skontaktuj się z naszym działem pomocy technicznej: telefonicznie 33 445 43 45, mailowo kontakt@drw.pl lub na czacie dostępnym w programie po zalogowaniu.

Liczba wyświetleń:

3 125

Skomentuj

Minister Zdrowia informuje, że związku z nowymi zasadami wystawiania i realizacji tzw. „recept rocznych”, które zostały wprowadzone ustawą z dnia 17 sierpnia 2023 r. o zmianie ustawy o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia...
W aplikacji mObywatel 2.0 pojawiły się nowe dokumenty, dzięki którym swoje uprawnienia zawodowe potwierdzi ponad 360 tysięcy osób w Polsce, wpisanych do rejestru przez okręgowe rady pielęgniarek i położnych. Od teraz wśród elektronicznych dokumentów...
Wygodny dostęp do obszernych baz informacji medycznych zapewnia Ci widok główny aplikacji oraz widok przeprowadzania wizyty. O jakich konkretnie bazach mowa? Zajrzyj do artykułu i sprawdź! W MyDr EDM bazy informacji medycznych masz zawsze pod ręką -...
15-16 września, Warszawa NIL IN, Sieci Lekarzy Innowatorów Naczelnej Izby Lekarskiej zaprasza na spotkanie liderów tworzących przyszłość opieki zdrowotnej. Najważniejsze wydarzenie samorządu lekarskiego poświęcone innowacji w systemie opieki...