Ostrzeżenie!

Wejście do serwisu dla lekarzy i farmaceutów wymaga potwierdzenia oświadczenia widocznego na stronie. Jeśli nie spełniasz wymienionych warunków, kliknij przycisk Pomiń .

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem

Będzie aplikacja mobilna do zgłoszeń na numer 112

Dzięki współpracy Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Ministerstwa Cyfryzacji w 2018 roku ma ruszć pilotaż aplikacji mobilnej służącej do wysyłania zgłoszeń alarmowych na numer 112.

Aplikacja ma umożliwić osobom głuchym i niedosłyszącym skuteczną komunikację z operatorami numeru alarmowego 112, tak aby umożliwić udzielenie im niezbędnej pomocy. To rozwiązanie jest oczekiwane, w szczególności przez osoby niedosłyszące, ale nie tylko. Aplikacja pozwoli również na wysyłanie wiadomości ze zgłoszeniem, z prośbą o pomoc, w przypadkach, gdy osoba zgłaszająca nie jest w stanie - z różnych powodów - wykonać połączenia głosowego.

W 2017 r. w Centrach Powiadamiania Ratunkowego zarejestrowano niemal 19 mln zgłoszeń przychodzących. To średnio ponad 1,5 mln połączeń miesięcznie w skali kraju, 93 tys. miesięcznie w każdym centrum. W roku 2017 na jednego operatora w CPR przypadało średnio 1 tys. zgłoszeń miesięcznie. Z danych wynika, że najwięcej połączeń zostało zarejestrowanych w miesiącach letnich – w czerwcu, lipcu i sierpniu.

Jak poinformowało Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, najwięcej połączeń alarmowych zarejestrowano w centrach w Katowicach (2,2 mln zgłoszeń), Poznaniu i Radomiu (po ponad 1,8 mln zgłoszeń). Średni czas oczekiwania na odebranie połączenia w centrum powiadamiania ratunkowego nie przekracza 10 sekund. Najwięcej połączeń alarmowych rejestrowanych jest między godziną 13 a 19. Liczba połączeń w ciągu doby zaczyna znacząco wzrastać od godziny 7, a spadek liczby połączeń następuje dopiero po godzinie 20.

Niestety prawie 8,5 mln zgłoszeń (prawie 45 proc. wszystkich) stanowiły zgłoszenia fałszywe. Odsetek zgłoszeń fałszywych w ubiegłym roku zmniejszył się o ponad 2 proc. Jednak w dalszym ciągu jest to ogromna liczba zgłoszeń, dlatego MSWiA i służby stale apelują o nieblokowanie numeru 112 – linii, która służy ratowaniu życia i zdrowia.


Źródło: Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji

Liczba wyświetleń:

305

Skomentuj

Senatorowie przyjęli nowelizację ustawy, która zakłada wydłużenie okresu, w którym możliwe jest wystawianie zaświadczeń o czasowej niezdolności do pracy w formie papierowej - z 30 czerwca 2018 r. do 30 listopada. Za głosowało 64 senatorów, przeciw...
W Ministerstwie Zdrowia powołano Radę Informatyzacji, która ma m.in. opiniować projekty informatyczne i monitorować ich wdrażanie. Do zadań rady należy m.in.: opiniowanie planowanych lub realizowanych projektów informatycznych w sektorze ochrony...
Umówienie wizyty przy pomocy aplikacji mobilnej? Twoim pacjentom z pewnością spodoba się takie rozwiązanie. Zaproponuj im aplikację mobilną Gabinet drWidget Pacjent – oprócz możliwości umawiania wizyt, oferuje także inne, użyteczne funkcjonalności. O...
Bezpłatny webinar dla okulistów, poświęcony Elektronicznej Dokumentacji Medycznej to idealna okazja, by przyswoić solidną porcję wiedzy i poznać najnowsze rozwiązania technologiczne, usprawniające codzienną pracę lekarzy. Na webinar serdecznie...