Teleopieka w Poznaniu

Ostrzeżenie!

Wejście do serwisu dla lekarzy i farmaceutów wymaga potwierdzenia oświadczenia widocznego na stronie. Jeśli nie spełniasz wymienionych warunków, kliknij przycisk Pomiń .

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem

Teleopieka w Poznaniu

Obecnie 250, a docelowo 550 samotnych, schorowanych i często niesamodzielnych osób starszych korzysta w Poznaniu z nowoczesnej usługi teleopieki. Innowacyjne rozwiązanie pozwala przede wszystkim na szybkie wezwanie pomocy w sytuacji zagrożenia życia, ale umożliwia także zwykłe kontakty.

Centrum Teleopieki działa od 1 kwietnia 2017 roku. Nad bezpieczeństwem podopiecznych czuwa dziewięciu teleasystentów, zatrudnionych przez Stowarzyszenie Medycyna Polska. Pracują 24 godziny na dobę przez 365 dni w roku. System skierowany jest do osób starszych, niesamodzielnych lub tych, którzy wymagają stałego nadzoru. W pierwszej kolejności pracownicy Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie przeprowadzają wywiad środowiskowy i wspólnie ze specjalistą ds. teleopieki oraz asystentami ustalają Indywidualny Program Opieki i Wsparcia, następnie wprowadzają podopiecznych i szkolą z obsługi zestawu do teleopieki.

Podopieczny otrzymuje telefon i specjalną opaskę, która pozwala na wezwanie pomocy. Obsługa zestawu ogranicza się do dwóch przycisków. W momencie zagrożenia życia podopieczny dzwoni do Centrum Teleopieki na połączenie ratunkowe "czerwone". Realizowane są też połączenia "zielone" - przychodzące
i wychodzące. Połączenia te mają charakter podtrzymania kontaktu z podopiecznym w ramach cotygodniowych rozmów. Udział seniorów w projekcie jest całkowicie bezpłatny.

Projekt zakłada wsparcie zintegrowaniych nowoczesnych rozwiązań IT, tworzących system teleopieki oraz telemedycyny w ramach Centrum Teleopieki z usługami oferowanymi w ramach Centrum Usług Domowych. Usługi CUD to m.in. wsparcie asystenta osób starszych i niepełnosprawnych, wolontariuszy , lekarza geriatry, opieka pielęgniarska, rehabilitacyjna, psychologiczna i prawna.

Od 1 kwietnia 2017 roku Centrum Teleopieki w Poznaniu "wysłało" 30 karetek pogotowia ratunkowego do podopiecznych, dzwoniących na linię ratunkową SOS.


Źródło: Urząd Miasta Poznania

Liczba wyświetleń:

586

Skomentuj

Prezydent Andrzej Duda podpisał nowelę przepisów dot. wprowadzania Internetowego Konta Pacjenta. Zmiany dotyczą także m.in. dopuszczenia sprzedaży wysyłkowej niektórych leków przez apteki ogólnodostępne i punkty apteczne. Zgodnie z przyjętą ustawą,...
Od lutego trwa pilotaż e-recepty. W kwietniu do systemu podłączono wybrane apteki i placówki medyczne, a w maju rozpoczęto wystawianie pierwszych recept elektronicznych. Działania te mają umożliwić wprowadzenie e-recept do użytku w całym kraju od...
Informujemy, że kolejne nowe funkcjonalności są już dostępne w Gabinecie drWidget. Od teraz program umożliwia m.in. rozliczanie świadczeń stomatologicznych oraz edycję wielu deklaracji naraz. Sprawdź, jakie jeszcze nowości dla Ciebie...
15 listopada 2018, Warszawa Kongres skierowany jest do osób podejmujących się trudnego tematu zarządzania placówkami medycznymi. Spotkanie ma za zadanie m. in. zachęcenie uczestników do refleksji i dyskusji nad rezultatami ich pracy oraz kierunkami...