Ostrzeżenie!

Wejście do serwisu dla lekarzy i farmaceutów wymaga potwierdzenia oświadczenia widocznego na stronie. Jeśli nie spełniasz wymienionych warunków, kliknij przycisk Pomiń .

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem

Teleopieka w Poznaniu

Obecnie 250, a docelowo 550 samotnych, schorowanych i często niesamodzielnych osób starszych korzysta w Poznaniu z nowoczesnej usługi teleopieki. Innowacyjne rozwiązanie pozwala przede wszystkim na szybkie wezwanie pomocy w sytuacji zagrożenia życia, ale umożliwia także zwykłe kontakty.

Centrum Teleopieki działa od 1 kwietnia 2017 roku. Nad bezpieczeństwem podopiecznych czuwa dziewięciu teleasystentów, zatrudnionych przez Stowarzyszenie Medycyna Polska. Pracują 24 godziny na dobę przez 365 dni w roku. System skierowany jest do osób starszych, niesamodzielnych lub tych, którzy wymagają stałego nadzoru. W pierwszej kolejności pracownicy Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie przeprowadzają wywiad środowiskowy i wspólnie ze specjalistą ds. teleopieki oraz asystentami ustalają Indywidualny Program Opieki i Wsparcia, następnie wprowadzają podopiecznych i szkolą z obsługi zestawu do teleopieki.

Podopieczny otrzymuje telefon i specjalną opaskę, która pozwala na wezwanie pomocy. Obsługa zestawu ogranicza się do dwóch przycisków. W momencie zagrożenia życia podopieczny dzwoni do Centrum Teleopieki na połączenie ratunkowe "czerwone". Realizowane są też połączenia "zielone" - przychodzące
i wychodzące. Połączenia te mają charakter podtrzymania kontaktu z podopiecznym w ramach cotygodniowych rozmów. Udział seniorów w projekcie jest całkowicie bezpłatny.

Projekt zakłada wsparcie zintegrowaniych nowoczesnych rozwiązań IT, tworzących system teleopieki oraz telemedycyny w ramach Centrum Teleopieki z usługami oferowanymi w ramach Centrum Usług Domowych. Usługi CUD to m.in. wsparcie asystenta osób starszych i niepełnosprawnych, wolontariuszy , lekarza geriatry, opieka pielęgniarska, rehabilitacyjna, psychologiczna i prawna.

Od 1 kwietnia 2017 roku Centrum Teleopieki w Poznaniu "wysłało" 30 karetek pogotowia ratunkowego do podopiecznych, dzwoniących na linię ratunkową SOS.


Źródło: Urząd Miasta Poznania

Liczba wyświetleń:

524

Skomentuj

Senatorowie przyjęli nowelizację ustawy, która zakłada wydłużenie okresu, w którym możliwe jest wystawianie zaświadczeń o czasowej niezdolności do pracy w formie papierowej - z 30 czerwca 2018 r. do 30 listopada. Za głosowało 64 senatorów, przeciw...
W Ministerstwie Zdrowia powołano Radę Informatyzacji, która ma m.in. opiniować projekty informatyczne i monitorować ich wdrażanie. Do zadań rady należy m.in.: opiniowanie planowanych lub realizowanych projektów informatycznych w sektorze ochrony...
Umówienie wizyty przy pomocy aplikacji mobilnej? Twoim pacjentom z pewnością spodoba się takie rozwiązanie. Zaproponuj im aplikację mobilną Gabinet drWidget Pacjent – oprócz możliwości umawiania wizyt, oferuje także inne, użyteczne funkcjonalności. O...
Bezpłatny webinar dla okulistów, poświęcony Elektronicznej Dokumentacji Medycznej to idealna okazja, by przyswoić solidną porcję wiedzy i poznać najnowsze rozwiązania technologiczne, usprawniające codzienną pracę lekarzy. Na webinar serdecznie...