Ostrzeżenie!

Wejście do serwisu dla lekarzy i farmaceutów wymaga potwierdzenia oświadczenia widocznego na stronie. Jeśli nie spełniasz wymienionych warunków, kliknij przycisk Pomiń .

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem

Jastrzębie-Zdrój uruchamia Centrum Alarmowe Teleopieki

Wystarczy, że osoba starsza wciśnie guzik na bransoletce lub wisiorku, który zawsze ma przy sobie, a natychmiast teleopiekun rozpocznie procedurę organizowania pomocy. Jastrzębie-Zdrój uruchamia właśnie dla seniorów Centrum Alarmowe Teleopieki.

Nowa usługa daje możliwość całodobowego wezwania pomocy w przypadku zagrożenia życia, zdrowia lub bezpieczeństwa (np. nagłe zasłabnięcie, upadek). Wykorzystuje innowacyjne technologie, oparte na współdziałaniu ze sobą trzech elementów: osobistego nadajnika noszonego przez podopiecznego na przegubie ręki lub w formie wisiorka na szyi, terminala umożliwiającego kontakt z operatorem i Centrum Operacyjno – Alarmowego.

Podstawowe znaczenie ma tzw. „czerwony przycisk”, którego wciśnięcie włącza alarm odbierany w Centrum Operacyjno-Alarmowym. Centrum podejmuje stosowną interwencję – nawiązuje kontakt z osobą wzywającą pomocy, ustala przyczynę, powiadamia kolejno sąsiadów oraz bliskich celem sprawdzenia sytuacji na miejscu i weryfikuje, czy wizyta kontrolna u podopiecznego została zrealizowana, a w przypadku braku kontaktu głosowego – wzywa odpowiednie służby: pogotowie ratunkowe, straż pożarną, policję.

Warto podkreślić, że operator teleopieki dysponuje szczegółowymi danymi o osobie, która wzywa pomocy, np. kontakt do bliskich, dane o stanie zdrowia, przyjmowanych lekach i miejscu ich przechowywania, najkrótsza droga dojazdowa do miejsca zamieszkania itp.

Obecnie w Jastrzębiu-Zdroju trwa rekrutacja osób, które chciałyby korzystać z teleopieki. Do udziału w systemie kwalifikują się osoby niesamodzielne bądź o zagrażającym życiu stanie zdrowia, w którym możliwe są nagłe np. ataki, wstrząsy, itp., a także osoby niepełnosprawne albo korzystające ze świadczeń pomocy społecznej lub kwalifikujące się do takich świadczeń.

Wdrożenie systemu teleopieki możliwe jest dzięki współpracy miasta Jastrzębie-Zdrój, stowarzyszenia „EBI Association” oraz OpiekaNOVA. Przedsięwzięcie jest możliwe dzięki realizacji projektu „Bezpiecznie we własnym domu – nowoczesne technologie w usługach opiekuńczych dla seniorów i osób nie w pełni samodzielnych z podregionu rybnickiego” współfinansowanym przez Unię Europejską. Projekt będzie realizowany do 31 maja 2019 r.

Podobne rozwiązanie od 2012 roku funkcjonuje w Gdyni.

 

Źródło: Urząd Miasta Jastrzębie-Zdrój

Liczba wyświetleń:

306

Skomentuj

Dzięki współpracy Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Ministerstwa Cyfryzacji w 2018 roku ma ruszć pilotaż aplikacji mobilnej służącej do wysyłania zgłoszeń alarmowych na numer 112. Aplikacja ma umożliwić osobom głuchym i...
Nie ma odwrotu, moje stanowisko jest tu twarde. Od 1 lipca e-zwolnienia mają charakter obligatoryjny - powiedziała na konferencji prasowej minister rodziny, pracy i polityki społecznej Elżbieta Rafalska. Minister zapowiedziała, że przygotowuje...
Gabinet drWidget został wzbogacony o rozwiązania, które pomogą Ci w zarządzaniu placówką medyczną. Jedną z nowych funkcjonalności jest możliwość generowania raportów dla prywatnych ubezpieczycieli. Sprawdź, jak wygenerować taki raport i jakie inne...
16-18 marca 2018r. Poznań Konferencja Top Medical Trends odbędzie się już poraz dwunasty. Organizatorem jest wydawnictwo Termedia. Patronat naukowy: Polskie Towarzystwo Medycyny Rodzinnej oraz Katedra i Zakład Medycyny Rodzinnej Uniwersytetu...