Ostrzeżenie!

Wejście do serwisu dla lekarzy i farmaceutów wymaga potwierdzenia oświadczenia widocznego na stronie. Jeśli nie spełniasz wymienionych warunków, kliknij przycisk Pomiń .

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem

Jastrzębie-Zdrój uruchamia Centrum Alarmowe Teleopieki

Wystarczy, że osoba starsza wciśnie guzik na bransoletce lub wisiorku, który zawsze ma przy sobie, a natychmiast teleopiekun rozpocznie procedurę organizowania pomocy. Jastrzębie-Zdrój uruchamia właśnie dla seniorów Centrum Alarmowe Teleopieki.

Nowa usługa daje możliwość całodobowego wezwania pomocy w przypadku zagrożenia życia, zdrowia lub bezpieczeństwa (np. nagłe zasłabnięcie, upadek). Wykorzystuje innowacyjne technologie, oparte na współdziałaniu ze sobą trzech elementów: osobistego nadajnika noszonego przez podopiecznego na przegubie ręki lub w formie wisiorka na szyi, terminala umożliwiającego kontakt z operatorem i Centrum Operacyjno – Alarmowego.

Podstawowe znaczenie ma tzw. „czerwony przycisk”, którego wciśnięcie włącza alarm odbierany w Centrum Operacyjno-Alarmowym. Centrum podejmuje stosowną interwencję – nawiązuje kontakt z osobą wzywającą pomocy, ustala przyczynę, powiadamia kolejno sąsiadów oraz bliskich celem sprawdzenia sytuacji na miejscu i weryfikuje, czy wizyta kontrolna u podopiecznego została zrealizowana, a w przypadku braku kontaktu głosowego – wzywa odpowiednie służby: pogotowie ratunkowe, straż pożarną, policję.

Warto podkreślić, że operator teleopieki dysponuje szczegółowymi danymi o osobie, która wzywa pomocy, np. kontakt do bliskich, dane o stanie zdrowia, przyjmowanych lekach i miejscu ich przechowywania, najkrótsza droga dojazdowa do miejsca zamieszkania itp.

Obecnie w Jastrzębiu-Zdroju trwa rekrutacja osób, które chciałyby korzystać z teleopieki. Do udziału w systemie kwalifikują się osoby niesamodzielne bądź o zagrażającym życiu stanie zdrowia, w którym możliwe są nagłe np. ataki, wstrząsy, itp., a także osoby niepełnosprawne albo korzystające ze świadczeń pomocy społecznej lub kwalifikujące się do takich świadczeń.

Wdrożenie systemu teleopieki możliwe jest dzięki współpracy miasta Jastrzębie-Zdrój, stowarzyszenia „EBI Association” oraz OpiekaNOVA. Przedsięwzięcie jest możliwe dzięki realizacji projektu „Bezpiecznie we własnym domu – nowoczesne technologie w usługach opiekuńczych dla seniorów i osób nie w pełni samodzielnych z podregionu rybnickiego” współfinansowanym przez Unię Europejską. Projekt będzie realizowany do 31 maja 2019 r.

Podobne rozwiązanie od 2012 roku funkcjonuje w Gdyni.

 

Źródło: Urząd Miasta Jastrzębie-Zdrój

Liczba wyświetleń:

423

Skomentuj

Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego oraz 13 podległych mu placówek ochrony zdrowia z Pomorza Zachodniego przystępuje do wielomodułowego projektu e-Zdrowie. Kluczową jego usługą będzie gromadzenie i udostępnianie elektronicznej...
Prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy, która wydłuża okres, w którym możliwe jest dwutorowe wystawianie zaświadczeń o czasowej niezdolności do pracy (w formie papierowej i elektronicznej). Nowelizacja wydłuża do 30 listopada 2018 r....
Czy w swojej codziennej pracy korzystasz z aplikacji mobilnej Gabinet drWidget? Wystarczy pobrać ją na telefon, aby w wygodny sposób zarządzać swoim czasem pracy oraz sprawnie przeprowadzać wizyty. Od niedawna aplikacja oferuje dwie nowości – sprawdź...
15 listopada 2018, Warszawa Kongres skierowany jest do osób podejmujących się trudnego tematu zarządzania placówkami medycznymi. Spotkanie ma za zadanie m. in. zachęcenie uczestników do refleksji i dyskusji nad rezultatami ich pracy oraz kierunkami...