Nowatorskie projekty technologiczne czekają na głosy internautów
250 projektów technologicznych, w tym 60 z Polski, jest prezentowanych na platformie closertopeople.com. Ich twórcy mają szansę na międzynarodową promocję i doradztwo biznesowe. Do końca lutego na swoje ulubione pomysły mogą głosować internauci.
"Bringing tech&science closer to people” to międzynarodowa kampania edukacyjna organizowana wspólnie przez Fundację Centrum Innowacji i Komercjalizacji Technologii (CIKT) oraz platformę Internest, wspierana przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju oraz partnerów z niemal całego świata. Kampania otrzymała też międzynarodowy patronat UNESCO.
Organizatorzy kampanii otrzymali ponad 650 zgłoszeń z całego świata. Spośród nich wybrali 250 najciekawszych, o których można przeczytać na stronie www.closertopeople.com. W tej grupie znalazło się także 60 pomysłów polskich innowatorów, inżynierów, naukowców, przedsiębiorców.
Wśród wybranych projektów znalazły się m.in.: Pregnabit - przenośne urządzenie umożliwiające samodzielne zbadanie akcji serca dziecka w brzuchu matki oraz MySpiroo - przenośny spirometr łączący się bezprzewodowo z aplikacją na smartfonie.
Przez kwartał zaprezentowane na platformie pomysły będą prezentowane również organizacjom branżowym, izbom handlowym, inwestorom i akceleratorom – potencjalnym partnerom, mogącym wesprzeć ich rozwój lub proces komercjalizacji.
Swoje ulubione inicjatywy do końca lutego mogą wybierać też zarejestrowani na stronie internauci. Swoje typy można wskazywać w dziesięciu kategoriach: transport i mobilność; materiały i produkcja; elektronika; IoT i IoE; wirtualna rzeczywistość; technologie komunikacyjne; nauki przyrodnicze i ochrona zdrowia; energetyka i paliwa; bezpieczeństwo; FinTech. Dziesięć najlepszych pomysłów - po jednym z każdej kategorii, wybranych w głosowaniu internautów, będzie mogło skorzystać m.in. z trzymiesięcznego doradztwa biznesowego i innych przywilejów.
Dzięki zaangażowaniu ponad 50 lokalnych i międzynarodowych partnerów, kampania obejmuje ok. 100 krajów. Partnerzy pomogą organizatorom w wyselekcjonowaniu najbardziej innowacyjnych i najciekawszych projektów z poszczególnych regionów oraz w dotarciu z wiedzą o objętych kampanią projektach do społeczności w poszczególnych regionach świata.
Źródło: www.naukawpolsce.pap.pl
Liczba wyświetleń:
762
Skomentuj